관련링크
ενιαίο φόρο ακινήτων ακίνητα ΔΕΗ ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ Σκέφτονται να βαφτίσ… |
작성일24-11-13 07:18 |
본문
ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ Την αντικατάσταση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) από τις εισπράξεις από τον ενιαίο φόρο ακινήτων εξετάζουν τα υπουργεία......
Σκέφτονται να βαφτίσουν «τέλος» τον ενιαίο φόρο ακινήτων ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ Εξετάζεται να εισπράττεται από τους Δήμους και να είναι ανταποδοτικό
Την αντικατάσταση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) από τις εισπράξεις από τον ενιαίο φόρο ακινήτων εξετάζουν τα υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών.
Αν και στελέχη των δύο υπουργείων αναφέρουν πως στόχος είναι ο Δήμος να ορίζει το ύψος του φόρου που θα μπαίνει πάνω στα ακίνητα της περιοχής του και ο φόρος ακινήτων να συνδέεται με τις παρεχόμενες από το Δήμο υπηρεσίες, αποκτώντας έτσι ανταποδοτικότητα, οι αναφορές αυτές είναι μάλλον παραπλανητικές.
Η πραγματικότητα είναι ότι ο νέος φόρος ακινήτων σε πολλά σημεία του θεωρείται αντισυνταγματικός γιατί έχει πάρα πολλές ομοιότητες με το «χαράτσι» ακινήτων που εισπράττεται από τη ΔΕΗ. Αν αυτός εισπράττεται από τους Δήμους ή τουλάχιστον για τους Δήμους θα χαρακτηριστεί «τέλος» και όχι «φόρος» και θα μπορέσει να επιβληθεί ανεμπόδιστα, λόγω του ανταποδοτικού του χαρακτήρα.
Σε κάθε περίπτωση, ο ορισμός των συντελεστών του φόρου ακινήτων από τους ίδιους τους ΟΤΑ, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να ρυθμίζουν τα έσοδα τους κατά το δοκούν, θα ήταν μάλλον ένα «εφιαλτικό σενάριο» για πολλούς ιδιοκτήτες ακινήτων.
Τα έσοδα των ΟΤΑ από επιχορηγήσεις του Τακτικού Προϋπολογισμού προβλέπεται να ανέλθουν το 2014 στα 2,98 δισ. ευρώ συνολικά (ΚΑΠ 2,413 δισ. ευρώ, ειδική επιχορήγηση 320 εκατ. ευρώ, οφειλόμενα 214 εκατ. ευρώ και λοιπές επιχορηγήσεις 41 εκατ. ευρώ) και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε 878 εκατ. ευρώ.
ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΕΣΙΤΙΚΟ Γ
Σκέφτονται να βαφτίσουν «τέλος» τον ενιαίο φόρο ακινήτων ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ Εξετάζεται να εισπράττεται από τους Δήμους και να είναι ανταποδοτικό
Την αντικατάσταση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) από τις εισπράξεις από τον ενιαίο φόρο ακινήτων εξετάζουν τα υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών.
Αν και στελέχη των δύο υπουργείων αναφέρουν πως στόχος είναι ο Δήμος να ορίζει το ύψος του φόρου που θα μπαίνει πάνω στα ακίνητα της περιοχής του και ο φόρος ακινήτων να συνδέεται με τις παρεχόμενες από το Δήμο υπηρεσίες, αποκτώντας έτσι ανταποδοτικότητα, οι αναφορές αυτές είναι μάλλον παραπλανητικές.
Η πραγματικότητα είναι ότι ο νέος φόρος ακινήτων σε πολλά σημεία του θεωρείται αντισυνταγματικός γιατί έχει πάρα πολλές ομοιότητες με το «χαράτσι» ακινήτων που εισπράττεται από τη ΔΕΗ. Αν αυτός εισπράττεται από τους Δήμους ή τουλάχιστον για τους Δήμους θα χαρακτηριστεί «τέλος» και όχι «φόρος» και θα μπορέσει να επιβληθεί ανεμπόδιστα, λόγω του ανταποδοτικού του χαρακτήρα.
Σε κάθε περίπτωση, ο ορισμός των συντελεστών του φόρου ακινήτων από τους ίδιους τους ΟΤΑ, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να ρυθμίζουν τα έσοδα τους κατά το δοκούν, θα ήταν μάλλον ένα «εφιαλτικό σενάριο» για πολλούς ιδιοκτήτες ακινήτων.
Τα έσοδα των ΟΤΑ από επιχορηγήσεις του Τακτικού Προϋπολογισμού προβλέπεται να ανέλθουν το 2014 στα 2,98 δισ. ευρώ συνολικά (ΚΑΠ 2,413 δισ. ευρώ, ειδική επιχορήγηση 320 εκατ. ευρώ, οφειλόμενα 214 εκατ. ευρώ και λοιπές επιχορηγήσεις 41 εκατ. ευρώ) και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε 878 εκατ. ευρώ.
ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΕΣΙΤΙΚΟ Γ
등록된 댓글이 없습니다.